УСІ уроки біології

6 клас


 Навчальна програма

 Календарно-тематичне планування


Розробки уроків складають:  розгорнутий план-конспект у форматі docx,  презентацію у форматі pptx,  відеофрагменти у форматі avi.


Вступ (4 год.)

Урок 1. Вступ. Біологія – наука про життя. Основні властивості живого.

Урок 2. Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про віруси.

Урок 3. Науки, що вивчають життя.

Урок 4. Методи вивчення організмів.


Тема 1. Клітина (10 год.)

Урок 5. Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітини.

Урок 6. Лупа. Мікроскоп.

Урок 7. Практична робота № 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним.

Урок 8. Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях. Лабораторне дослідження: будова клітини листка елодеї.

Урок 9. Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.

Урок 10. Будова рослинної і тваринної клітини.

Урок 11. Будова рослинної і тваринної клітини.

Урок 12. Утворення нових клітин.

Урок 13. Основні положення клітинної теорії.

Урок 14. Узагальнення та контроль знань з тем: «Вступ», «Клітина» (тестування).


Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (8 год.)

Урок 15. Амеба, інфузорія – одноклітинні твариноподібні організми (середовище існування, процеси життєдіяльності).

Урок 16. Амеба, інфузорія – одноклітинні твариноподібні організми (будова, роль у природі). Лабораторне дослідження: спостереження інфузорій.

Урок 17. Малярійний плазмодій, дизентерійна амеба – одноклітинні паразитичні організми.

Урок 18. Евглена зелена, хламідомонада – одноклітинні водорості (середовище існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

Урок 19. Дріжджі – одноклітинні гриби.

Урок 20. Бактерії – найменші одноклітинні організми. Роль бактерій у природі та значення в житті людини.

Урок 21. Губки, ульва – багатоклітинні організми.

Урок 22. Узагальнення та контроль знань з теми «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності». КОНТРОЛЬНА РОБОТА.


Тема 3. Рослини (20 год. + 1 год. резервний час)

Урок 23. Рослина – живий організм.

Урок 24. Будова рослини. Клітини рослин. Тканини рослин.

Урок 25. Органи рослин.

Урок 26. Корінь: будова, основні функції.

Урок 27. Корінь: будова, основні функції. Внутрішня будова кореня. Лабораторне дослідження: будова кореня.

Урок 28. Мінеральне живлення рослин.

 Урок 29. Пагін: будова, основні функції. Лабораторне дослідження: будова пагона, будова бруньки.

 Урок 30. Пагін: будова, основні функції. Внутрішня будова стебла.

 Урок 31. Видозміни пагонів. Лабораторне дослідження: будова цибулини.

 Урок 32. Узагальнення та контроль знань з теми «Рослини» (тестування).

 Урок 33. Пагін: будова, основні функції. Листок.

 Урок 34. Пагін: будова, основні функції. Внутрішня будова листка.

 Урок 35. Повітряне живлення рослин. Фотосинтез як характерна особливість рослин. Дихання рослин.

Урок 36. Видозміни листка. Рухи рослин.

Урок 37. Нестатеве розмноження рослин. Вегетативне розмноження рослин.

Урок 38. Статеве розмноження рослин. Квітка – орган статевого розмноження. Лабораторне дослідження: будова квітки.

Урок 39. Суцвіття.

Урок 40. Запилення.

Урок 41. Запліднення. Насінина. Лабораторне дослідження: будова насінини.

Урок 42. Плід, поширення плодів. Лабораторне дослідження: будова плода.

Урок 43. Узагальнення та контроль знань з теми «Рослини» (тестування).


Тема 4. Різноманітність рослин (12 год. + 3 год. резервний час)

Урок 44. Поняття про класифікацію рослин.

Урок 45. Водорості (зелені). Лабораторне дослідження: будова зелених нитчастих водоростей.

Урок 46. Водорості (бурі, червоні, діатомові).

Урок 47. Мохи. Лабораторне дослідження: будова мохів.

Урок 48. Хвощі. Плауни.

Урок 49. Папороті. Лабораторне дослідження: будова папоротей.

Урок 50. Голонасінні. Лабораторне дослідження: будова пагонів і шишок хвойних рослин.

Урок 51. Покритонасінні (Квіткові).

Урок 52. Практична робота № 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.

Урок 53. Сільськогосподарські рослин.

Урок 54. Екологічні групи рослин. Життєві форми рослин.

Урок 55. Практична робота № 4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах.

Урок 56. Рослинні угруповання. Цільовий інструктаж з БЖД. ЕКСКУРСІЯ. Вивчення рослинних угруповань.

Урок 57. Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини.

Урок 58. Узагальнення та контроль знань з теми «Різноманітність рослин». КОНТРОЛЬНА РОБОТА.


Тема 4. Гриби (8 год.)

Урок 59. Особливості будови та живлення грибів. Розмноження та поширення грибів.

Урок 60. Групи грибів: сапротрофні – цвілеві гриби.

Урок 61. Групи грибів: паразитичні (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини).

Урок 62. Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторне дослідження: будова шапинкових грибів.

Урок 63. Практична робота № 5. Розпізнавання (на муляжах/фотографіях) їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.

Урок 64. Групи грибів: симбіотичні – лишайники.

Урок 65. Значення грибів у природі та житті людини.

Урок 66. Узагальнення та контроль знань з теми «Гриби» (тестування).


Узагальнення (2 год.)

Урок 67. Узагальнення. Будова та життєдіяльність організмів.

Урок 68. Узагальнення. Будова та життєдіяльність організмів.


Урок 69. Цільовий інструктаж з БЖД. ЕКСКУРСІЯ. Різноманітність рослин свого краю.

Урок 70. Повторення і систематизація навчального матеріалу.